کابینت ام دی اف کلاسیک چیست

کابینت ام دی اف کلاسیک چیست

کابینت ام دی اف کلاسیک چیست

تقسیم بندی کابینت ها در گذشته به صورت فلزی یا چوبی بوده است اما به مرور زمان دسته دیگر به نام کابینت کلاسیک به آن اضافه شده است. کابینت ام دی اف کلاسیک متناسب با سلیقه ی مشتری با استفاده از چوب، روکش چوب، ورق ام دی اف ساخته می شود. قسمت های اصلی کابینت را از چوب و سایر قسمت ها را از روکش چوب می سازند. عوامل مهم در تعیین قیمت این نوع کابینت، نوع چوب و رنگ آن است. برای سنگ صفحه این نوع کابینت از سنگ مصنوعی کورین استفاده می شود. از ویژگی های این نمونه سنگ می توان به ضد آب، ضد قارچ و باکتری، ضد اسید و مواد شیمیایی، ضد حرارت، قابلیت ترمیم و غیره اشاره کرد. در ادامه با همراه باشید تا ام دی اف کار اصفهان اطلاعات بیشتری در زمینه کابینت کلاسیک به شما ارائه دهد.

انواع کابینت کلاسیک

انواع کابینت بر اساس نوع ماده ی به کار رفته در کابینت به دو دسته کابینت تمام چوب و کابینت روکش چوب تقسیم می شوند. استفاده از کابینت با روکش چوب باعث دوام و افزایش عمر کابینت می شود. یکی از بهترین نوع کابینت، کابینت با چوب طبیعی است.

1-کابینت چوب طبیعی : این نوع کابینت از چوب طبیعی، ام دی اف، پلی وود ساخته شده است. در این مدل کابینت از سر ستون منبت کاری و درهای چوبی استفاده می شود.

2-کابینت روکش چوب : این مدل کابینت در دو سبک مدرن و کلاسیک وجود دارد.

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

کابینت مدرن نیازی به رنگ آمیزی ندارد و از هزینه کمی برخوردار است. این مدل کابینت از فرآورده های مصنوعی استفاده می شود و اجزای کابینت به شکل ساده طراحی شده است . از ورقه ام دی اف ملامینه و هایگلس به جای چوب در آن استفاده می شود. امروزه از ام دی اف خام و بروزترین مواد در ساخت این نوع کابینت استفاده می شود. کابینت با رنگ پلی اورتان یکی از جدیدترین مدل در این سبک است. پلی اورتان نوعی رنگ صنعتی است.

کابینت کلاسیک نیاز به رنگ آمیزی دارد همچنین هزینه آن بالا است. همچنین در آن از چوب طبیعی همراه با طراحی گل منبت و تاج برجسته استفاده می شود. برای ساخت این نوع کابینت در مقایسه با کابینت مدرن مدت زمان بیشتری صرف می شود.

کابینت ام دی اف کلاسیک چیست

مراحل تولید کابینت ام دی اف کلاسیک

  • ساخت بدنه و درب کابینت : برای ساخت بدنه کابینت کلاسیک از ام دی اف ملامینه و ورقه های پی وی سی استفاده می شود. برای ساخت درب کابینت از چوب طبیعی استفاده می شود.
  • ساخت ستون و سر ستون : این مرحله از ساخت هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی صورت می گیرد.
  • رنگ آمیزی کابینت : به دلیل کیفیت بالای پلی اورتان بیشتر از این مدل رنگ استفاده می شود.

اجزای کابینت کلاسیک

  • درب : این قسمت با استفاده از چوب و روکش چوب و ام دی اف ساخته می شود. اصولا چهار چوب اصلی را از چوب طبیعی و قاب وسط درب را از جنس ام دی اف می سازند.
  • بدنه : یکی از قسمت هایی که باعث استحکام کابینت می شود، بدنه است. از ام دی اف 16 یا 18 میل خارجی یا ایرانی برای ساخت آن استفاده می شود.
  • تاج : این قسمت کمی جلوتر از سطح کابینت قرار می گیرد.
  • ستون : با استفاده از ماشین آلات مخصوص این قسمت کنده کاری می شود. در قسمت بالایی آن سر ستون وجود دارد. بهتر است برای زیبایی کار از ستون های چوبی با تعداد زوج استفاده شود.
  • سر ستون : با طراحی مناسب آن می توان بیشترین جلوه را به کابینت داد.

نکات مهم در نصب و نگهداری کابینت کلاسیک

برای جلوگیری از کوچک دیده شدن فضای آشپزخانه بهتر است از طرح های درشت در کابینت استفاده کنیم طرح های ریز باعث کوچک تر دیده شدن فضای آشپزخانه می شود. یکی از فاکتورهای مهم برای بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه انتخاب رنگ مناسب است. هر چقدر رنگ کابینت روشن تر باشد باعث پخش شدن بهتر نور در فضای آشپزخانه می شود. انتخاب نامناسب رنگ برای کابینت می تواند باعث آشفتگی فضای آشپزخانه شود. برای افزایش طول عمر آن بهتر است اجسام نوک تیز را در مجاورت آن قرار ندهیم. همچنین برای تمیز کردن کابینت بهتر است از دستمال به جای مواد شوینده استفاده کنیم.

برای پی بردن از محصولات با کیفیت و خدمات آن می توانید به فروشگاه  ام دی اف اصفهان مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *