چطور میتوان ام دی اف را از نئوپان تشخیص داد ؟

در این مقاله سعی داریم راه کارهای ساده ای را بیان کنیم که هر شخص عادی در هر سن و سالی بتواند به راحتی تفاوت بین ورق ام دی اف و نئوپان را تشخیص دهد. به شما قول میدم اگر این مقاله را بخونید حتی از دور هم توان تشخیص این تفاوت را داشته باشید .

ام دی اف بخرم یا نئوپان ؟ کدام بهتر است ؟ کابینت آشپزخانه باید از چوب ام دی اف باشد یا نئوپان ؟ کیفیت کدام بالاتر است ؟ برای کمد دیواری های خانه از mdf استفاده کنم یا نئوپان ؟ و….

این ها تنها تعدادی از سوالات است که همه شما به آن فکر کرده اید، به همه این سوالات و تمام آنچه که در آینده ههم به آن فکر خواهید کرد پاسخ خواهم داد . همراه ما باشید .

آشپزخانه یکی از مکان های بسیار مهم در خانه به حساب می آید مخصوص برای خانم ها . یک آشپزخانه خوب در نگاه اول هر خانمی باید چه ویژگی داشته باشد، بله قطعا همان چیزی است که شما فکر میکنید، ” کابینت ” . اگر کابینت های یک آشپزخانه زیبا باشد و قطعا آشپزخانه ای زیبا خواهید داشت . دو مورد در زیبایی کابینت دخیل هستند، جنس ورق ساخت کابینت و ظاهر درب های کابینت ( منظور رنگ استفاده شده، طرح و… میباشد ). که قطعا جنس اهمیت بیشتری دارد، جنس ورق کابین باید از mdf باشد نه تنها به خاطر تاثیری که در زیبایی دارد بلکه بخاطر ماندگاری و عمر مفیدی که دارد .

کسانی که قصد خرید خانه را داشته اند و تعدادی خانه دیدن قطعا این جمله برایشان آشناست، ” کابینت ام دی اف “، بله دقیقا این جمله درجهت جذب مشتری به اینکه  آشپزخانه خوب و باکیفیت دارد استفاده میشود. البته این یک نوع اصطلاح است که به تمام کابین های چوبی گفته میشود، کابینت در دونوع چوبی و فلزی ساخته میشود ولی چون فلزی خیلی جای مانور در ظاهر را ندارد، کمتر دیده میشود خانه ای از فلز در کابینت استفاده کند . البته در قدیم فقط کابین از جنس فلز بود . حال منظور از کابینت ام دی اف میتواند هر نوع ورق چوبی باشد مثلا نئوپان . در اینجاست که تشخیص تفاوت ام دی اف و نئوپان اهمیت پیدا میکند .

چطور تشخیص دهیم ؟

  • از ضخامت ورق ها پیداست، نئوپان ضخامت خیلی کمی دارد و نازک است
  • گوشه های بالایی درب های کابینت را ببینید، جایی را پیدا کنید که رنگ نداشته باشد . از چوب خام میشود تشخیص داد . دقیقا مثل عکس زیر
  • اطراف سینک را ببینید، نئوپان با چند بار خیس خوردن از بین میرود

پس با این همه چرا اصلا از نئوپان استفاده میشود ؟ چون نئوپان نسبت به ورق ام دی اف خام در اصفهان قیمت مناسبی دارد و درست است که اصلا برای کابینت آشپزخانه گزینه درستی نیست ولی مثلا برای ساخت کمد دیواری میتوان استفاده کرد. یا میزهای تلویزیون همه از نئوپان هستند چون اگر از ام دی اف در ساخت میز استفاده شود به دلیل ضخامت بالا، وزن زیادی پیدا میکند و امکان جابجایی آن را سخت میکند . برای دیدن نمونه میز و کابینت های شهر خودتان میتوانید به فروشگاه ها مراجعه کنید و یا اگر حوصله ترافیک را ندارید کافیست کلمات مربوط را در گوگل سرچ کنید مثلا کابینت اصفهان ، ساخت کابینت آشپزخانه اصفهان و…. شرکت ها را از این طریق پیدا کنید تماس بگیرید آن ها برای دادن طرح و اندازه گیری و دادن قیمت به دیدن محل مورد نظر می آیند .

نتیجه گیری کلی : نئوپان و ام دی اف هر دو خوب هستند ولی به شرطی که در جای خود از آن ها بهره گرفت .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *